vrijdag 31 augustus 2012

Als de top af is, dan ga ik ...........

er eerst heerlijk van genieten. Wat was dit een leuke klus.
De naaimachine heeft de laatste tijd zo hard moeten werken en zo goed haar best gedaan, dat ik haar even in de rust ga zetten.
Maar ik ben zeer tevreden met deze top.
Dit is mijn eerste top waarbij ik veel gewerkt hebt met de naaimachine. Het voetje, ik bedoel natuurlijk het pedaal, danste wel eens een beetje weg maar daar heb ik een oplossing voor. Een stukje antislip eronder en je hoeft niet meer met je voet te zoeken waar je pedaal hij uithangt. Het is me zeer goed bevallen.
Alles staat weer klaar om verder te gaan.
Voetpedaal op anti/slip





Toen alle blokken aan elkaar zaten was het eerst zoeken naar een stof voor de rand. En in welke kleur. Gelukkig had ik daarvoor een grote keuze van lappen. Na wat puzzelen, kijken, meten en rekenen is het een lichte rand geworden met een strook ertussen van de restanten van mij eigengemaakte `Jelly`rol.



welke stof zal het worden

toch maar een klein strookje tussen twee lichte stroken in
 En wat is het handig als je het op een ontwerpwand kunt spelden. Nou is dit geen echte, maar met een paar klemmen blijft hij keurig aan mijn rek hangen.
misschien toch die leuke knopen gaan gebruiken
 Als extra accenten ga ik gebruik maken van knopen, gespen, sluitingen en stukjes leer. Dat komt pas na het quilten aan de orde, natuurlijk.
de randen zitten er bijna aan
En dat quilten zal nog een pittig klusje worden. Ik denk er toch over om dat handmatig te doen. Deze quilt verdient dat.

Groet van Quilt Quebbel Maria

Geen opmerkingen: