maandag 3 september 2012

Dubbelen met latten oftewel sandwichen.

Als er al twee tops af zijn dan moet er natuurlijk eerst geregen worden. Nou doe ik dat tegenwoordig met behulp van latten, ik geloof dat men dat dubbelen noemt. Ik hou het op sandwichen met een hulpmiddel.
Het tijdperk dat we kruipend over de grond moeten gaan is voorbij. En niet iedereen heeft een super grote eettafel. Soms doe ik het sandwichen op de Bee in het buurthuis. We schuiven dan vele tafels aan elkaar en vele handen maken licht rijg-en/of-speld-werk.
Maar nu met een paar lange latten in huis is het een fluitje van een (euro)-cent.

Alle lagen op een rij

En we kunnen starten.
De eerste top is de keukenquilt. Met de resten van de gebruikte stoffen heb ik een achterkant in elkaar gezet. Alles gestreken en op latten gerold, en dan kan het rijgen beginnen. Gewoon zittend aan tafel. En ondertussen bedenken hoe ik hem ga quilten.
De ontwerp-wand is leeg.

Mijn beste hulp bij het rijgen, Karel  Kip.
Ook de tasjes-quilt is bijna geregen. Nadat ik alle horizontale lijnen heb gedaan ga ik ook nog verticaal rijgen. Zeker bij deze quilt is het belangrijk dat het rijgwerk stevig is. Doordat ik veel interieurstoffen heb gebruikt is hij iets zwaarder geworden dan normaal met katoenen stofjes. Hoe dat gaat met het quilten weet ik niet. Dit is de eerste keer dat ik van deze stoffen een top heb gemaakt. We zien wel.
Voor beide quilts heb ik al idee wat en hoe ik ga door-quilten. Het resultaat zal ik zeker laten zien.

Fijne dag allemaal en een groet van Quilt Quebbel Maria

Geen opmerkingen: