woensdag 26 september 2012

Sudoku Patchwork

Naast handwerken is Suduko puzzels oplossen een mooie afwisseling in mijn vrije tijd. Even tussendoor bij een kopje koffie of onderweg in bus, auto of trein.
Dus dan is het ook een uitdaging om met lapjes een sudoku te maken. Al vele anderen zijn me voorgegaan, dat begrijp ik. Dus niets nieuws onder de zon.
Omdat mijn zitkussen aan een nieuwe hoes toe is, de oude "spijkerbroek" is nu echt versleten, maak ik van mijn sudoku een zitkussen-hoes.
Grote Sudoku van 9x9 lapjes
'n Echte Sudoku, in elk vakje van 9x9 blokjes  en op elke rij van 9 blokjes maar één keer hetzelfde stofje. Ziet er leuk uit, zo op de foto. Misschien iets voor een groter project!
Zo nu eerst nog doorpitten en dan een hoes ervan maken voor mijn zitkussen.

Van spijkerbroek tot kussenhoes.

Deze heeft vele jaren dienst bewezen, maar is nu echt versleten.
 Vele mensen reageerden spontaan op deze "spijkerbroeken-tas" van mij. Maar de inhoud is altijd alleen maar mijn zitkussentje. En natuurlijk is hij ook wel als tas te gebruiken. Sleutels, telefoon of iets anders kon altijd makkelijk worden meegenomen. En 'Hands off!' is natuurlijk een grapje. Alhoewel er ooit iemand in de trein wel belangstelling voor deze 'laptop-tas' had.
Maar nu gaat het kussen straks mee als "puzzel-tas". Ik moet dan niet vergeten om er een paar vakjes in te maken voor pen en puzzelboek.

Ik ga aan de slag,

Groet van Quilt Quebbel Maria.



Geen opmerkingen: