vrijdag 19 oktober 2012

Tea-Time met mijn keukenquilt

Het is thee-tijd en de laatste steekjes aan mijn keuken-quilt zijn in zicht.
Nu de logeerkamer weer mijn hobby-kamer is geworden, de twee kleindochters hebben bij ons gelogeerd, heb ik mijn keukenquilt maar weer opgepakt. Nog een paar quiltsteekjes, de afwerkbies eromheen, enkele versieringen met een paar knoopjes en dan kan ik weer een ufo afschrijven. En natuurlijk vergeet ik niet het label met de specifieke gegevens.
Tea-Time op mijn keukenquilt.
De blokken heb ik met een borduur-draadje rondom gequilt.
Meneer kip is een dankbare hulp.





Het is altijd weer een passen en meten om de afwerk-bies er omheen te maken. Met allerlei rest-stofjes uit de top heb ik een bies samengesteld. Dan komen alle kleuren en motiefjes weer in de rand terug.

Handige haarklipjes.
Met die handige haarklipjes of schuifjes, of hoe ze ook heten, blijft de rand goed zitten en kan ik deze vastnaaien. Als de tunnels ook zijn vastgemaakt dan schiet deze ufo al aardig op.
Nog een mooie naam verzinnen en een label maken natuurlijk. Als de quilt helemaal af is zal ik hem zeker op mijn blog laten zien.

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

1 opmerking:

mia zei

Ziet er spannend uit, die kip hoort er duidelijk bij, gr.mia