zondag 7 oktober 2012

Workshop "Landschap maken"

Zaterdag heb ik een workshop gevolgd bij Hobby-Time (klik voor link) in Zeewolde. Greetje Hein van QuiltTrend (klik voor link) verzorgd daar diverse workshops. Deze keer was het een mini-landschapje maken. Een vakantie-kiek of een foto van het uitzicht vanaf je balkon of hoe kijk ik elke dag vanuit mijn raam naar de tuin? Er zijn vele mogelijkheden. Hier volgen enkele inspirerende voorbeelden gemaakt door de cursusleidster.
Berglandschap met schaapjes.
Winter


Vakantie-herinnering?




Je snijdt uit de vrije hand golvende lijnen uit stroken stof. Daarmee creëer je je eigen landschap. Het formaat en de kleuren bepaal je zelf.

Het ziet er prachtig uit en het is niet moeilijk. Het formaat kan groot maar ook zeer klein zijn. Leuk om kaarten ervan te maken en wat dacht je van een boekenlegger.


De basis is er, nu de rest nog!
Het ziet er nog erg rommelig uit. De ondergrond heb ik klaar maar nu de details aanbrengen en dan alles sandwichen en door-quilten voor een nog beter resultaat.
Een landschap in wording van Siet.

Liesbeth gaat voor een berglandschap.


Leuk, zo'n dag samen met andere creatievelingen. Je ziet veel verschillen en dat kan je weer inspireren om verder te werken aan je eigen project.


Tussen het werken door was er tijd voor koffie en/of thee met natuurlijk iets lekkers erbij. De lunch smaakte ook prima.

Fijn dat de workshop gehouden wordt in de werkkamer van de winkel. Als je iets niet bij je hebt of je wilt toch een ander stofje, garen of naald, dan loop je even de winkel in en je gaat weer verder.

Het was voor mij een drukke en intensieve dag. Vandaag uitrusten en de aankomende week ga ik het landschapje afmaken en dan laat ik het resultaat zien. Nu ik tijdens het typen even naar buiten kijk, zie ik weer een prachtig landschapje voorbij komen. Wie weet, zet ik dat nog eens om in stofjes!

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

Geen opmerkingen: