dinsdag 27 augustus 2013

Proost met een schortje om!!

Een flesje bubbels en/of een lekker wijntje geef ik graag een schortje mee.
Niet om die flessen in de keuken aan het werk te zetten, maar gewoon in plaats van een papiertje, wikkel of tasje eromheen. Het geven is dan leuker dan een "kale" fles.
Proost!
En zondag heb ik dus twee flessen voorzien van een schortje.
Alles is snel bij elkaar gezocht.
Een mooi, toepasselijk, vrolijk stofje is bij iedere quiltster wel te vinden. Deze keer koos ik voor een stofje met "verre" reizen, omdat de ontvangers dat graag doen. Zakelijk en privé reizen die door het hele land en verder.
Het band even dubbel stikken.

De strijkvlieseline zorgt er
ook voor dat de stof niet rafelt.











Met een simpel patroontje, wat dubbelgestikt bias-band en een stukje strijk-vlieseline ben ik aan het werk gegaan.  De onderdelen werk ik niet af.

Een zakje erop voor een leuk kaartje. Het "kaartje" is een speel-kaart met op de achterzijde een wens geschreven.

En kijk, daar staan de flessen klaar om weg te geven.

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

2 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een leuk idee! Zo komt je hobby mooi tot uiting in het presentje. Krijg je vast hele leuke reacties op van de blije ontvangers!

Ineke zei

Leuk om zo'n cadeau te ontvangen!!! Ziet er chique uit