dinsdag 3 september 2013

De stand van "Borduur"-zaken.

De laatste tijd gaan er meer kruis-steekjes onder mijn handen door dan quilt-steekjes.
Het zal de tijd van het jaar zijn, denk ik. Met mooi weer is het makkelijker om een borduurwerkje op te pakken dan een grote quilt die (dringend) om quilt-steekjes vraagt.
De laatste loodjes kruisjes wegen het zwaarst!
Op dit moment werk ik aan de laatste rij van de Camille Jullien Sampler. Op de site van Annelien Design (klik voor link) kun je zien dat er meerdere borduursters aan begonnen zijn. En,......bij de meesten zijn de laatste kruisjes al lang klaar.
Mooie letters, ook als eenling op een klein werkje.
De letter "M" vindt ik een van de mooiste. Die ga ik vast nog wel eens borduren voor een klein project.
Zo'n spreuk zegt toch genoeg!
En een klein werkje tussendoor. Het borduurwerk van het tegeltje met de spreuk "It's not Junk, it's a Collection" is al klaar. Een heerlijk klein werkje dat erg leuk was om te maken. Op het balkon, in het zonnetje met een lekkere mok thee. Mmmmmmm, dat was genieten.
De steelsteekjes maken het nog iets duidelijker.
De laatste steelsteekjes toch maar bij goed licht gedaan. En nu nog de afwerking met kleine patchblokjes van 3 centimeter en een rand eromheen.

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

1 opmerking:

Yvonne zei

Leuk hoor al die steekjes! En lekker afwisselend, gaat lekker zo. Laten we nog maar even wachten met die zware quilts op schoot, daar is de winter straks lang genoeg voor!