vrijdag 29 november 2013

Tegelwijsheden

Al vele jaren verzamel ik spreuken en uitspraken. Ze zeggen vaak zo goed wat ik voel en bedoel.
En over het "Hollandse Weer" zijn er heel veel.
Mooie spreuken en tegeltjes.
We praten er graag over. Het is altijd te koud, te nat, te heet, te klam of te winderig. We (denken) het altijd beter te weten dan de weerman of -vrouw.
Met deze woorden maak je elk weer goed.
Mooi stitcherie-patroon!!??



















Zo kun je het ook zeggen!!
Op de site van Dagelijkse Gedachten  (klik voor link), tref je elke dag een gedachte aan. Om even stil te staan bij de zin van het bestaan. Ook kun je je aanmelden voor een dagelijkse gedachte die je per mail ontvangt.

Mijn moeder is ooit aan een gedachtenboekje begonnen en regelmatig schrijf ik er een bij.

Wie zich gelukkig voelt
met het geluk van anderen,
bezit een rijkdom zonder grenzen.

Groet van Quilt Quebbel, Maria.

2 opmerkingen:

Chris zei

Oh! Die laatste, van dat geluk, heb ik 2 dagen geleden ook op mijn blog gezet, bij Nadenkertje. Ik heb ook zo'n boekje waar ik regelmatig wat inschrijf. Sommigen kunnen zo knap heel kort en bondig precies zeggen waar het om gaat.

Yvonne zei

Die laatste spreuk is zo waar! Als we dat nu eens allemaal zouden toepassen zou het er een stuk leuker op worden!