zondag 15 december 2013

Freubelen

Naast patchen, quilten, breien, haken en borduren hou ik me graag bezig met allerlei handwerken.
Oftewel freubelen, zou mijn moeder zeggen, lekker bezig zijn met leuke materialen.
En vandaag heb ik een paar hangers gemaakt.
Mooie speld voor op mijn jas of stola.
Van de Sint had ik dit jaar een paar mooie kralen en bedels gekregen en daar ben ik vandaag mee aan de slag gegaan.
Kenmerk voor fiets en schaar.
Och, dan ben je bezig en dan ga je lekker door. Een voor aan het schaartje en een voor aan de fiets-sleutel.
Met handig haakje, kan overal aan!
Aan je fototoestel of je agenda!

Voor de sleutel van je Huis, Auto Fiets of Kluis.
Je Dagboek of het Tuinhuis.
Maar ook voor het slot van de Koffer of Schooltas
Hij komt altijd wel van pas.
Aan het schaartje bij het naaiwerk,
of geef je Telefoon een bijzonder kenmerk.

Jullie zien, ik verveel me nooit.
En dat kan soms best wel moeilijk zijn. Ik kan vaak niet kiezen waar ik aan ga werken. Maar vanaf 3 januari ben ik zeker ééns per week bezig met borduren. Want dan begint het project: "Randje per week". Al enkele dagen zijn we druk in blogland (klik voor link) en op facebook. Neem maar eens een kijkje.

Groet van Quilt Quebbel, die ook wel eens iets anders doet, Maria.

4 opmerkingen:

Sis Voorn zei

Leuke dingen heb je gemaakt !
Heb net even naar randje van de week gekeken... leuk hoor !

Yvonne zei

Never a dull moment! Heerlijk toch als je zoveel,hobby's hebt. Alleen kom je dan natuurlijk wel weer tijd tekort. Jij hebt je tijd nu in ieder geval goed besteed met net maken van deze leuke hangers!

Unknown zei

Mooie hangers Maria!! Fijn toch dat je nooit hoeft te denken: wat zou ik nu eens gaan doen? Er is altijd wel een gezellig werkje voorhanden…..
Alvast fijne feestdagen toegewenst!!

miekequilt zei

Wat een leuke dingen , Maria. Heerlijk om te lezen dat jij altijd wel tijd, energie( niet altijd, maar vaak wel) en creativiteit hebt om mooie dingen te maken.