zaterdag 8 februari 2014

Randje haken en weer terug!!??

Mijn haakproject heeft de afgelopen twee weken zo goed als stil gelegen.
Het was meer heen en terug haken.
Welke haaknaald was de juiste?
Na drie keer proberen, wist ik welke.
Eerlijk gezegd, drie keer uithalen was mijn "huiswerk" in die weken. Het advies was: 'neem een haaknaald groter voor de wheels.' Maar voor mij moest dat wel twee maten groter worden. Het bleef heel erg trekken, ook al haakte ik erg losjes.

Maar nu ben ik op de goede weg en zeer tevreden. Het huiswerk voor week 5 ligt al klaar en vanavond kan daar week 6 bij.
Mijn "Haaktas" voor de minivakantie.
Ik denk er over om het 'Huiswerk" een paar weken op te sparen zodat ik tijdens een mini-vakantie in het voorjaar lekker veel te doen heb.
Ik hoop dat me dat gaat lukken, meestal ben ik erg nieuwsgierig hoe de randjes weer gemaakt moeten worden.

Groet van Quilt & Haak Quebbel, Maria.

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Maria, dat probleem had ik ook. Ik vond mijn haakwerk te smal en dat zit er maar één ding op: uithalen ( niet uithuilen hoor) en opnieuw beginnen. De eerste toeren met naald vijf en ook het Wheel met naald vijf. En nu gaat het goed. Loop twee weken achter,maar dan heb ik wat te doen.haha. Veel plezier op je mini vakantie. En succes inZwolle, het was er goed toeven vandaag.

Jeannette Dees zei

Dag Maria,

Wat een mooie blog.
Ik heb een vraagje. Ik heb de mysteriequilt 2013 van het quiltersgilde gemaakt, net als jij. Maar ik loop vast met het in elkaar zetten. Is jou het wel gelukt. Er zijn volgens mij te weinig deeltjes...

Jeannette