vrijdag 28 november 2014

Coach-Wandelen!!??

“Coach-wandelen”.
Ja, wat verwacht je dan?

Wandelen én quebbelen zijn twee van mijn favorieten bezigheden, maar dan ook nog eens tegelijkertijd! En samen met iemand die héél goed kan luisteren,  je aandacht geeft, interessante opdrachten aanreikt en waardevolle tips geeft.
Dat moet een heerlijke wandeling worden!
Onmisbare attributen voor een winter-wandeling.
Over die ervaring wil ik wel even wat vertellen.

Met een paar stevige wandelschoenen aan, pet en sjaal om, stap ik samen met mijn “coach” de hei op. Een heel klein mistig zonnetje keek nog even tussen de wolken door, maar liet verder verstek gaan. Geen probleem, want elk weer is wandelweer.


Al wandelend werd ik bewust gemaakt van de wereld om me heen, maar vooral het “nu” gaan (leren) waarnemen. De omgeving, maar ook je eigen lijf met zijn gevoelens, gaan voelen, ruiken, bekijken, beleven, aanvaarden en accepteren.

En soms even stil staan, écht stil staan.

De natuur heeft zoveel te geven. Dan komen er zelfs antwoorden of goede raadgevingen.
Je moet ze wel willen en kunnen zien.
En daar is die coach dan voor, om je te wijzen op die vaak simpele dingen.


Na ruim ’n uur wandelen, vertellen, stil zijn, voelen en luisteren kwamen we weer bij het startpunt aan.

Deze coach-wandeling was voor mij een fantastische ervaring. Genieten van een mooie omgeving, actief bezig zijn en samen met iemand een pad aflopen en van gedachten wisselen met als afsluiting een heerlijke kop muntthee met een smakelijk citroen-gebakje.

Dat is toch genieten.

Deze coach-wandeling kreeg ik aangeboden door “WandelCoachPraktijk” (klik voor link), omdat ik de 100-liker op FaceBook was.

Ik heb nu een prachtige ervaring wat zo’n wandeling met een coach voor je kan betekenen. Ik weet zeker dat het voor veel mensen ook zo’n ervaring kan geven. Neem eens een kijkje op de website of wordt liker op FaceBook!


 Een paar spreuken die, volgens mij, bij deze dag horen:

Mooie momenten koesteren, dat kun je leren.

Genieten van kleine dingen.

Aandacht voor elkaar, maar ook voor signalen in jezelf en deze niet negeren maar aanvaarden.

Een gemeenschappelijk (wandel)-ritme schept een bijzondere band tussen twee mensen.


Ik ga nog even verder met genieten, van kleine dingen en meer.

Groet van Quebbel, Maria.

4 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een prachtige ervaring Maria! Lijkt me heerlijk zo'n coach wandeling!

miekequilt zei

Wat moet dat heerlijk geweest zijn zeg. Wat een mooi kado!!

10ekequilt zei

Het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen.......
Liep mijn lievelings oom altijd te zingen en voel dat zelf ook telkens weer.......
Geniet van het nagenieten.
Groetjes 10eke

Ageeth Dorsman zei

Dat zal een heel mooie wandeling geweest zijn, en je beschrijft het prachtig en met pure inhoud. Ik probeer dit elke dag even in te passen in mijn drukke leven tijdens de wandelingen met de hond, maar soms, bij echt slecht weer, sta ik nooit zo stil bij de dingen, die jij beschrijft, terwijl je gelijk hebt, dat elk weer wandelweer is...
Heel mooie blogpost; bedankt!
Groetjes van Ageeth