zondag 9 augustus 2015

G van GLUTEN(vrij).

Sinds anderhalf jaar is de "eetbare" G van gluten voor mij een "niet-eetbare" letter geworden!

De G van GLUTEN-vrij.
Maar ook van geweldig, groot, gezellig, gloeilamp,
 grandioos, gebak, geld, enz. enz. .....
Om mijn darmen weer een beetje in de goede richting te krijgen eet ik dus glutenvrij. Gluten is de naam van een groep eiwitten die worden aangetroffen in Tarwe, Spelt, Gerst en Rogge.
Ik let dus goed op allerlei logo's.
Ik eet dus Gluten-vrij, dat wil zeggen géén gluten eten. Nou, dat is wel even wennen in het begin. Op alle potjes, blikken, pakken en zakjes goed kijken wat er in zit. Natuurlijk gaat het wel eens mis, maar ik wordt (gelukkig) niet accuut ziek van een beetje gluten. Maar als ik er een beetje "slordig" mee om ga, dan is de pijn en het ongemak niet prettig. Een uitdaging is het wel om elke dag toch lekker te eten. En dat lukt uitstekend.
De sierlijke krullen van de F gaan prima.
Maar nu snel verder met mijn alfabet-project. In mijn oefen-schriftje ben ik met de letters F en G aan de slag gegaan. Beide zijn of kunnen sierlijk geschreven worden met veel krullen en uithalen.
Er is heel wat te leren over letters uit het Flow-boekje.
Ik ben toch wel blij met ball-points en stiften!
De oude tekendoos met inkt en kroontjespen komen goed van pas. De volgende letters ga ik oefenen met potloden. Lijkt me ook wel leuk om te doen.

Je zou bijna denken dat patchen en quilten niet meer aan bod komen!? Maar tijdens die schrijf- en teken-opdrachten komen er allerlei nieuwe ideetjes naar boven.

Groet van Quebbel, Maria.

1 opmerking:

miekequilt zei

Je zou eens naar Canada moeten, daar zie je overal glutenvrije producten. In de winkels en in restaurants doen ze hun best je te helpen. En de glutenvrije pizza die ik at was heerlijk.
Maar jou kennende, ben je zelf al aardig op weg om glutenvrije producten te vinden.